top of page
  • Writer's pictureAndre Amir

Andre Amir's Journey to Men's Fashion Week : Spring/Summer Collection 2017



(This is a Bi-lingual post: Untuk teks dalam Bahasa Malaysia, sila skrol ke bawah / Scroll down for text in Bahasa Malaysia)

This is exciting!! It will be a historical moment for me beginning next week. For years, I've been reading and watching all these international fashion weeks through magazines, online and FashionTV, finally I am going abroad, to witness few of the international men's fashion weeks. As a menswear/men's fashion 'InstaBlogger', it is only necessary for me to gain knowledge and experience it myself, which someday could be of use to me.


I will be sharing my experiences through my Instagram and Facebook page, and eventually will be compiled through this blog. But before I fly off to London, Florence and Milan, perhaps I should share with you a little bit of highlights of my journey.

Among the events I'll be attending are London Collections Men, Pitti Uomo dan Milano Moda Uomo.

London Collections Men is the name for London Fashion Week - Men's Edition. It is organised twice a year since 2012, celebrating the creative and commercial importance of British menswear industry, for Autumn/Winter Collection in January and Spring/Summer Collection in June.

Next, Pitti Uomo, world most important event for men's fashion. It has been in existence since 1972, exhibiting latest menswear and accessories collection before it is being launched to the public. This is the mecca for men of the fashion industry, as well as menswear bloggers like me, coming together to admire and learn all these new brands, in Florence, Italy.

Meanwhile, Milano Moda Uomo is the Milan Fashion Week prêt-à-porter for men, presented by the most important maisons of Italian fashion; in which during the event more than 100 fashion shows and presentations will take place; Italian and foreign journalist attending are more than 1,000 and buyers are almost 10,000. With two annual appointments: January (Autumn/Winter Collection) and June (Spring/Summer Collection), the fully booked calendar of the event is the proof of the great interest shown by market operators toward men’s Fashion.

So, stay tuned for the latest updates from my Journey to Men's Fashion Week where I'll share with you my experience through my Instagram @andreamir, Facebook @andresstylejournal and this blog throughout the month of June 2016!

 

Andre Amir Kembara ke Minggu Fesyen Lelaki SS17

Excited! Minggu hadapan saya akan menghadapi detik-detik bersejarah dalam kehidupan saya. Setelah sekian lama cuma dapat mengamati minggu-minggu fesyen ternama antarabangsa melalui majalah, web dan FashionTV, kali ini saya sendiri akan melangkahkan kaki ke persada dunia untuk melalui pengalaman di beberapa pentas dunia fesyen lelaki. Sebagai seorang 'InstaBlogger' dalam industri menswear dan mempunyai minat yang mendalam buat dunia fesyen lelaki, saya rasa saya perlu menimba sendiri pengalaman seperti ini supaya dapat saya gunakannya di masa hadapan.


Pengalaman ini nanti akan saya rencanakan dalam bentuk jurnal melalui Instagram dan Facebook saya, sebelum semuanya akan dikumpulkan dan ditulis khas dalam blog ini nanti. Tapi, sebelum saya terbang ke London, Florence dan Milan, mungkin boleh dapat saya highlight-kan serba sedikit tentang minggu fesyen lelaki yang bakal saya lawati.

Acara-acara yang akan saya amati nanti adalah London Collections Men, Pitti Uomo dan Milano Moda Uomo.

London Collections Men merupakan nama khas buat Minggu Fesyen London edisi lelaki. Ia telah dianjurkan dua kali setahun sejak tahun 2012, yang mementaskan koleksi pakaian lelaki industri fesyen British musim Autumn/Winter pada bulan Januari, dan koleksi musim Spring/Summer pada bulan Jun.

Pitti Uomo pula merupakan acara industri fesyen lelaki yang terpenting di dunia. Ia telah wujud sejak tahun 1972, yang mempamerkan pakaian lelaki dan koleksi aksesori yang terkini sebelum ia dilancarkan buat umum. Di sini, ramai lelaki dari dunia fesyen termasuklah blogger-blogger menswear seperti saya akan datang dari seluruh dunia untuk berkumpul untuk mengamati dan belajar tentang jenama-jenama yang baru di bandar Florence, Italy.

Sementara itu, Milano Moda Uomo adalah Minggu Fesyen Milan prêt-à-porter bagi lelaki yang dipersembahkan oleh maison-maison ternama dalam industri fesyen Italia.

Jadi, nantikan update terkini daripada kembara saya ke minggu fesyen lelaki di mana saya akan menceritakan pengalaman saya melalui Instagram @andreamir, Facebook @andresstylejournal dan blog saya sepanjang bulan Jun 2016!

Recent Posts

See All
bottom of page